پیشرفت موتور جستجو ویندوز و چگونگی زمان بندی Shutdown
همه چي اينجا...
میگی نه بیا اینجا ببین!!!..

 موتور جستجو ویندوز، به خاطر پر اشکال بودنش مشهور است. این نسخه Option ایی را به همراه داشت، که جستجو را در جای دیگری به غیر از desktop ذخیره می کرد. هنوز هم هیچ فرمان ‎” Open Search ” این بر روی منو وجود ندارد. شما باید روی جستجوی ذخیره شده دوبار کلیک کنید تا آن را Load نمایید. به هر حال تمام اینها در مقایسه با کاستی های اساسی موتور جستجو XP ، اشکالات جزئی به حساب می آیند. این تجربه کوچک را امتحان کنید. د رجایی یک فایل متنی ایجاد نمایید، در آن یک کلمه غیر عادی تایپ کنید و آن را به عنوان یک فایل txt . معمولی ذخیره نمایید. حال فایلی مشابه ان را در محل مشابهی با پسوند متفاوت و register نشده مانند gzx که تا آنجا ییکه ما می دانیم در هیچ کجا به عنوان فایل بکار برده نمی شود، ” Save as ” نمایید. همچنین باید نام جدید را در ” قرار دهید یا مطمئن شوید که در کادر ” Save as type ”‌، ”‌All Files ”‌ را به صورت انتخاب شده دارید. یا اینکه Notepad یک پسوند txt . را ضمیمه خواهد کرد. حال Notepad را ببندید، روی فلدر Containing ، right کلیک کنید و ” Search ” را انتخاب نمایید. کادر ” Search for files… ” را خالی بگذارید و کلمه غیرعادی خود را در کادر ” Containing text ” تایپ کنید . دکمه ” Search noe ” را کلیک کنید و خواهید دید که آن فایل txt . را می یابید نه فایل qzx .، گرچه هر دو از محتوای یکسانی برخوردار بودند. از آنجاییکه شما فایل های qzx .، ندارید، احتمالا این مسئله آنقدرها هم حائز اهمیت نیست . اما بسیاری از افراد مثلا آنهایی که از زبان اسکریپت PHP استفاده می کنند- متوجه می شوند که متن برنامه یا فایل های اسکریپت آنها جستجو نمی شود. کلید حل این معما را می توان در واژه مرکب از دو واژه به نام Persistenthandler ( اداره کننده غیر فرار ) شرح داد. Persistenthandler ، پسوند Shell برای نوع فایل است که چیزهایی درباره فرمت فایل می داند و آن را قادر می سازد تا جستجو شود. مثلا اگر برای هر نوع فایل MS Office به Registry نگاه کنید، آن را در حالی می یابید که دارای یک کلید Persistenthandler است که به CLSID ایی که با 98DE59A0… آغاز شده ، اشاره می کند، که آنهم در عوض به CLSID دیگری اشاره دارد که در عوض به فایل Offilt.dll اشاره می کند. در نسخه های قبلی ویندوز، تمام فایل ها برای متن ساده جستجو می شدند، اما در XP ، برای افزایش زمان جستجو تنها فایل هایی که نوع انها دارای یک ورودی Presistenthandler Registery است، جستجو می شوند. نگارش اصلی XP ، بسیاری از انواع فایل های معمولی، از جمله rtf ، را شامل نمی شود، اما این مورد در SP1 اصلاح شده بود. به هر حال، این مسئله تمام انواع فایل هایی که احتمالا از کد یا اسکریپت Writer ها استفاده می کنند، از جمله php . ، را شامل نمی شود. در صورتی که بخواهید جستجو را برای یک نوع فایل خاص که در XP فعال نشده، فعال نمایید، می توانید این کار را با ویرایش Registry صورت دهید. برای گرفتن پشتیبان معمولی جهت احتیاط به HKEY-CLASSES-ROOT بروید و کلید را برای پسوند مربوط، مثلا qzx . جستجو نمایید. اگر چنین پسوندی وجود نداشت، روی HKEY-CLASSES-ROOT بروید و کلیک کنید و در عوض کلید جدیدی به نام Persisten Handler ایجاد نمایید. این کار یک مقدار رشته ایی (‌Default ) در سمت راست صفحه، ایجاد خواهد کرد. روی آن دوبار کلیک کنید و این مقدار را به آن بدهید:

{5 e 941d 80-bf96-11cd-b579-08002b30bf eb} این را مقدار مشابه برای فایل های txt . کپی نمایید . ویرایشگر Registry را ببندید، ویندوز را Logoff و مجددا logon نمایید. سپس باید آن فایل های qzx . را درنتایج جستجو بیابید. اگر چه مسئله در مقاله MSKB ، 309173 مستند شده است، اما مشکلی وجود دارد که اکثر افراد با آن مواجه می شوند. چنانچه قبلا گفته شد، ویندوز XP همانند Windows ME ، دارای یک zip توکار و ویژگی unzip است. Windows XP Saerch ، از طریق پیش بینی برای یافتن فایل ها و متنی که در آنها واقع شده، به داخل فلدرهای zip و فایل های Cabinet ( Cab ) . نگاهی می اندازد. از آنجاییکه کاربران نمی خواهند zip ها را جستجو کنند و این کار زمان جستجو را افزایش می دهد، اکثر آنان به دنبال راهی برای متوقف ساختن این ویژگی هستند. در این رابطه دو راه حل وجود دارد که چندان رضایت بخش نیست. اولین راه حل، ذخیره کردن zip ها در یک فلدر پنهان و غیر فعال کردن فلدرهای پنهان جستجو است. راه دیگر unregister کردن zip fldr.dll و cabview.dll قبل از آغاز جستجو می باشد. شما می توانید با تایپ کردن: ”‌regsvr32u zipfldr.dll ” یا ” regsvr32u cabview.dll ” مجددا register کنید. در نتیجه حذف کلید Persistenthandler از فایل zip، ممکن است راه حل بهتری باشد. به خاطر داشته باشیدکه این کار به طور گسترده آزمایش نشده است، بنابراین انجام آن کاملا برعهده خودتان می باشد. به هر حال ، به نظر می رسد که در اینجا بدون هیچ تاثیر بدی کار می کند، و اگر شما احتیاط های لازم را انجان داده باشید، نباید جای هیچ گونه خطری باشد. در صورتی که می خواهید ایمنی خود را مضاعف کنید، یک System Restore تهیه کنید. در غیر اینصورت Regedit را اجرا کنید، به شاخه HKEY-CASSES-ROOT بروید و کلید zip را highlight نمایید. روی ان right کلیک و ” Export ” را انتخاب کنید. از یک نام استفاده کنید و آن را به عنوان یک فایل reg ذخیره نمایید. اگر چنانچه بعدها خواستید وضعیت quo را احیاء کنید، می توانید روی این فایل دوبار کلیک نمایید تا تنظیمات اولیه را در Registry ادغام کند. حال زیر کلید Persistenthandler را در زیر Zip ، highlight نمایید. مقدار رشته ایی ( Default ) را در پنجره سمت راست دوبار کلیک کنید و محتویات آن را حذف نمایید. Registry Editor را ببندید و پس از Logof شدن و Logon مجدد، می بینید که فلدرهای Zip دیگر جستجو نشده اند، اما هنوز می توانید محتویات آنها را مشاهده کنید و یک فلدر zip فشرده شده را “‌ Send to “‌ نمایید. در مورد پسوند cab . کلیه موراد تکرار می شوند.

 

اطلاعات بیشتر در مورد جستجو
اگر animated, Search Companion شده را نمی خواهید، می توانید آن را از “ Change Preferences ”‌ خاموش کنید. با گرفتن پشتیبان معمولی جهت احتیاط ، بهHKEY-CURRENT-
USERSoftwareMicrosoftWindowsCurrentVersionExplorerCabinet State بروید. در پنجره سمت راست، روی مقدار رشته ای “ Use Search Asst ” دوبار کلیک کنید و آن را از “ Yes ” به ” NO ”‌ تغییر دهید. توجه داشته باشید که این tweak دکمه “‌ Change Prefernec ”‌ را از حذف می کند، بنابراین لازم است برای دسترسی، Tweak را به “‌ Yes ” باز گردانید.

 

یک پیام آور جدید
در صورتیکه هیچ علاقه ایی به استفاده از Windows Messenger ( سرویس گیرنده Internet Instant Messaging ) ندارید، ممکن است هنگامیکه icon آن در System Tray ظاهر می شود، باعث رنجش گردد. هنگامی که سعی کردیم آن را از MSConfig حذف کنیم، سر ناسازگاری نشان داد و موجب شد پس از چند راه اندازی خود را مجددا بسازد. به نظر می رسد پاسخ در دو مرحله باشد. ابتدا، لازم است شما مانع از Load شدن آن در هنگام راه اندازی شوید. اگر به منو Tools ، Outlook Express بروید و روی “ Windows Messenger ”‌ و سپس “ Options ‌“ کلیک کنید، می توانید از اولین option منوی “ Preferences ” ، load شدن آن را در راه اندازی غیر فعال نمایید. ( همچنین می توانید با باز کردن آیکن روی Systam Tray و رفتن به Options, Tools ، به این Option ها دست بیابید.) دیگر اینکه می توانید هنگامیکه Outlook Express با رفتن مجدد به منو Tools و سپس Option آغاز می شود ، مانع از load شدن آن شوید. بطور کل ، کادر ” Automatically logon to Windows Mesenger ” را پاک کنید.

 

 

 

 

زمان بندی
در مورد فرمان “‌ XP Shutdown ” ، چندین پرس و جو در این رابطه مطرح می شود که آیا می توان با استفاده از Task Scheduler ، کامپیوتر شخصی را طوری تنظیم کرد که در یک زمان خاص Shutdown شود. بله این کار امکان پذیر است. ویزارد ” New Scheduled task ” را اجرا نمایید. هنگامی که اعلان برنامه شد، Browse را کلیک کنید و به WindowsSystem32shutdown.exe بروید. از میان Option های پیشنهادی یک زمان بندی را انتخاب کنید. ” When my Computer Starts ” یا ” When I logon ” انتخاب های خوبی نیستند. زمان شروع و تاریخ را انتخاب کنید. سپس در صفحه نمایش بعدی کلمه عبور را برای username خود را وارد کنید. Sheduler کلمه عبور است، یا باید یک ( User Account, Control panel ) تنظیم کنید و یا از Adminstrator account پنهان که هنگام نصب XP راه اندازی می شود، استفاده نمایید. در این مورد نام کامپیوتر و بعد و سپس نام مدیر و کلمه عبور را در دو کادر وارد کنید. در صفحه نمایش بعدی Properties, open advanced, option را کنترل کنید و سپس روی Finish کلیک نمایید. در خصوصیات پیشرفته ( advaned properties ) قادر خواهید بود سوییچ های مربوط به فرمان shutdown.exe همچون Shutdown-s و restart-r را بیافزایید. همچنین می توانید سوییچ –f بیافزایید تا برنامه های کاربردی را مجبور به بسته شدن کند. کنترل کنید که جزییات کاربر و کلمه عبور صحیح باشد، سپس روی APPLY کلیک نمایید، اگر پیغام خطایی دریافت نکردید روی OK کلیک کنید. در صورتی که با زمان بندی Shutdown در یک یا دو دقیقه این کار را تجربه می کنید و نمی حواهید منتظر خاموش و روشن شدن کامپیوتر بمانید، هنگامیکه پیغام Shutdown ظاهر می شود، یک پیش فرض با وقفه 30 ثانیه وجود دارد . این به شما زمان رفتن به Run, Start و ”‌Shutdown-a ” را خواهد داد. روی OK کلیک کنید و Shutdown به طور ناگهانی پایان خواهد یافت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







ارسال توسط j.azadi
آخرین مطالب

ابزار وبمستر

عکس

دانلود